In de wereld van social media wordt een bericht vaak #getagged. Ik heb wat experimenten gedaan met YouTube filmpjes en de tag #socialmediaart. Deze films zijn gemaakt met een smartphone en filmbewerkingssoftware via een app. Om het kunstzinnige aspect te benadrukken heb ik de term #socialmediaart toegevoegd.
Endless Scrolling #socialmediaart IV
Endless Scrolling verwijst naar een nieuw fenomeen door internet: het kijken naar berichtjes, filmpjes en foto’s kent bijna geen einde. Je kunt eindeloos blijven scrollen en wordt daardoor ook aangemoedigd door de software. Hoe beïnvloedt social media ons gedrag?
Ranja in zee #socialmediaart III
Met deze remake van het flesje limonade in zee bij Petten door Wim T. Schippers wilde ik laten zien hoe het maken van media veranderd is van TV naar het zelf filmen en verspreiden.
Regen als vallende sterren, de schoonheid van regen waarnemen #socialmediaart II
Een poging om filmpoëzie maken met een waarneming in mijn directe omgeving.
Het bekendste fragment van een Nederlandse vlogger #socialmediaart I
Dit fragment legt vast hoe filmen en filmpjes kijken veranderd is door vloggers. Door de valpartij van Enzo Knol te laten bekijken door een cavia wilde ik het onschuldige aspect van de meeste kijkers en vloggers benadrukken. Ik ben benieuwd hoe jongeren reageren als ze dit filmpje bij kunstbeschouwing analyseren.
Dit is het eerste YouTube filmpje in ‘ultramarijn‘ #hacking beeldschermoog:
Een verwijzing naar een documentaire met Justine Pardoen over verandering van ons gedrag door de vele multimediaprikkels.